Szukaj na tym blogu

sobota, 14 stycznia 2017

Dolcedo 43°54′24.8″N 7°57′05.79″E


Oddalając się z Imperii w głąb lądu zaledwie o parę kilometrów natkniemy się na małe średniowieczne miasteczko Dolcedo - położone nad rzeką Prino, otoczone wzgórzami na których rosną przepiękne gaje oliwne - to wszak terytorium produkcji jednej z najsmaczniejszych oliw w Ligurii...baaa - całej Italii ! Już od jakiegoś czasu planowałam wyjazd do tego urokliwego miejsca - odkładałam , przekładałam- aż w końcu dojechałam i nareszcie mogę Wam przedstawić w krótkim opisie i w kilku fotkach to miejsce( staram się nie opisywać na tej stronie miejsc w których nie byłam i nie wklejać fotek z netu, a tylko te które sama zrobiłam i te które dostaję od Was ). Dolcedo polecam wszystkim,którzy chcą odpocząć od miejskiej wakacyjnej atmosfery, wypić w spokoju lampkę wina - wino też mają tutaj przednie np.Vermentino Riviera Ligure di ponente - wsłuchać się w szum płynącej wody, przejść się i podziwiać kunszt budowy przepięknego średniowiecznego mostu...... oraz - oddychać świeżym zdrowym powietrzem. Polecam wejść do Kościoła Świetego Tomasza - w żaden sposób nie mogłam go ująć w obiektywie :D :D :D - mają mały zabudowany placyk przed kościołem - nie wiedziałam gdzie stanąć :D
 W każdą drugą niedzielę miesiąca w centrum miasteczka jest targ staroci,antyków i regionalnych wyrobów -oliwy, wina . konfitur i wielu innych przysmaków regionalnych :)













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz